نکات فنی نصب چراغ استخری
نوشته شده توسط : احمد خالقی

سلام دوستان. تو این پست می‌خوام اطلاعاتی در مورد انتخاب و خرید بهترین چراغ استخری براتون قرار بدم که امیدوارم براتون مفید باشه.

چراغ استخری چیست؟

چراغ استخری نوعی  لامپ ال ای دی هست که برای رشن کردن داخل آب استخر و یا سطح استخر استفاده میشه. لامپ استخری همیشه ضد آب و ضد ضربه هست در رنگ‌های گوناگون پیدا می‌شهو ضمنا این چراغ ها به دو صورت رو کار (روی سطح) و تو کار (قابل نصب در داخل دیوار یا سطح زمین) وجود دارن.

کاربرد چراغ استخری چیست؟

اول این که محیط رو روشن می‌کنه و داخل آب رو هم روشن می‌کنه. خوشبختانه کم‌مصرف هم هست. :)

دوم این که محیط شما رو از نظر بصری جذاب می‌کنه. با این لامپ‌ها می‌شه نورپردازی ‌خطی داخل آب یا روی سطح آب انجام داد و با استفاده ی ترکیبی از چند چراغ استخری همزمان میشه طرح‌های بسیار متنوعی روی سطح آب ایجاد کرد.
در کل در مدرن کردن محیط استخر نقش به سزایی داره و دلیل رایج بودنش هم همینه.

خب یکی از  مهم‌ترین مطالب در مورد چراغ استخری نکات فنی نصب چراغ استخری هست. مسائلی نظیر این که:
۱) ولتاژ چراغ‌ها باید پایین باشه (معمولا ۱۲ ولت) و دارای ترنس باشه تا برق شهری رو برقی که مورد نیازه تبدیل کنه. وگرنه می‌تونه باعث ایجاد خطر و حادثه بشه.
۲) واضحه که چراغ استخری استاندارد باید ضد آب باشه و هر چراغ ال ای دی ای ضد آب نیست.
۳) محل نصب چراغ استخری باید در قسمتی باشه ی زاویه ی پرتاب نور چراغ استخری باعث آزار دیدن و آسیب رسیدن به چشم افراد نشه.

۴) در انتخاب رنگ و نور چراغ استخری، به غیر از بحث سلیقه باید به رنگ  بدنه ی استخر هم دقت کرد چرا که بعضی رنگ‌ها قابلیت انعکاس نور بیش‌تری دارن. البته استخرهای عمومی اکثرشون رنگ بدنه‌ی روشن دارن به همین دلیل میشه با نصب چراغ استخری قرمز، نارنجی و یا رنگ‌های تند دیگه نورپردازی حرفه‌ای و زیبایی در فضا ایجاد کرد.

۵) تعداد لامپ استخری مورد نیاز برای هر استخری متفاوت با فضاهای دیگه هست و با توجه به مساحت استخر شما تعیین می‌شه.
۶) معمولاً چراغ‌ها باید کف استخر نصب بشن. نصب ال ای دی دفنی در کف استخر هم باعث پخش نور در سطح آب میشه و زیبایی رو دو چندان می‌کنه هم مزاحمتی برای شناگرها ایجاد نمی‌کنه.
البته استفاده از ال ای دی‌ استخری در دیواره‌های استخر هم می‌تونه روشنایی و زیبایی چشم‌گیری ایجاد کنه. اما باز باید محل نصب‌شون خوب سنجیده بشه چون به هرحال این محل نصب بیش‌تر ممکنه با چشم شناگرها برخورد کنه.

  

انواع چراغ استخری 

همونطور که اشاره کردم چراغ های استخری بر حسب نور و رنگ نور و اندازه شون انواع مختلفی دارن. برای آشنایی بیشتر با انواع چراغ استخری و دیدن مدل هاش روی عکس زیر کلیک کنید. 

انواع چراغ استخری

برای مشاهده ی انواع چراغ استخری روی عکس زیر کلیک کنید. 

سولات رایج در مورد چراغ استخری 

من در این پست و پست بعدی به پاسخ دادن یک سری مسائل در مورد چراغ استخری می پردازم و اول سوالات کلی تر رو جواب میدم و بعد سوالات تخصصی تر رو. پس لطفا برای کامل تر شدن اطلاعات تون در مورد چراغ استخری و به طور کل نورپردازی مطالب بعدی رو هم دنبال کنید.

آیا چراغ استخری فقط توی استخرهای عمومی استفاده می‌شه؟
نه. این چراغ‌ها رو می‌شه داخل استخر ویلا، آپارتمان و البته داخل سونا و جکوزی هم نصب کرد. یه جورایی دیگه از ملزومات یه استخر شیک خونگی محسوب میشه تازه. ضمن این که ال ای دی های استخری توی حوض‌ها، آب نماها و دریاچه‌هایی مصنوعی هم استفاده می‌شن و خلاصه بسیاری از نورپردازی‌های حرفه‌ای توسط چراغ استخری انجام میشه.

هزینه‌ی خرید چراغ‌ها چه جوریه؟
انواع چراغ استخری هم مثل تمام کالاهای دیگه قیمت‌های متنوعی دارن اما به طور کلی میشه گفت چراغ استخری با قیمت کم قابل تهیه‌ی هست و خرج بالایی روی دستتون نمی‌ذاره.

 





:: برچسب‌ها: چراغ استخری , ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: